Arapi zainteresovani za srpske tartufe, maline, organsku hranu

Bez autora
Feb 14 2022

Ujedinjeni Arapski Emirati su veliko, platežno jako tržište, uvozno orijentisano kada je u pitanju prehrambena industrija, što predstavlja veliku mogućnost za naše kompanije koje mogu da ponude čitavu paletu proizvoda i ovom tržištu, ukazao je Aleksandar Bogunović, sekretar Udruženja za biljnu proizvodnju i prehrambenu industriju Privredne komore Srbije, na sajmu Gulfood u Dubaiju na kojem nastupaju kompanije iz Srbije od 13. do 17. februara.

Od voća i povrća, svežeg i zamrznutog, preko konditorske industrije do prerade animalnih proizvoda, pri čemu ispunjavanje standarda, kao što je “halal”, nije toliko prezahtevno, što potvrđuju naše kompanije koje već posluju na ovom tržištu.

Ujedinjeni Arapski Emirati uvoze više od 80 odsto prehrambenih proizvoda i predstavljaju sponu sa zemljama čitavog regiona MEASA - Bliskog istoka Afrike i južne Azije, što otvara velike mogućnosti srpskim proizvođačima.

Činjenica da pojedine naše kompanije već godinama uspešno posluju na tržištu Emirata, potvrđuje da imamo kapacitete da ispunimo standarde i budemo konkurentni na tom tržištu, ukazao je Bogunović. Prema njegovim rečima, Emirati su tržište kako za velike, tako i za naše male kompanije, o čemu svedoče uspešni izvozni plasmani.

Na sajmu su svoje proizvode predstavile kompanije Krnjevo, YUMIS Niš, ZDRAVO ORGANIC Selenča, BMN MALINAS Požega, ITN GROUP Beograd, BUDIMKA Požega, DAMAR CONFIT, Beograd, FRUCT COMPANY Udovice, MLEKARA ŠABAC Šabac, TROPIC TRADE Beograd, MLEKARA UB Ub, a predstavljeni su i proizvodi MIRAX AGRARA.

Nacionalni paviljon Srbije krase proizvodi od srpskih tartufa, malina, med, džemovi, a predstavljeni  su i  najbolji srpski mlečni proizvodi, smrznuta i dimljena riba i morski plodovi, ajvari, supa, začini, čajevi, voćni sokovi i kašasti voćni nektari, kvalitetni voćni džemovi i marmelade.

Danijel Trifunović iz beogradske firme Damar tartufi, koja pravi svoje proizvode od tartufa iz cele Srbije, kaže da njegova firma drugi put nastupa na tom sajmu, s obzirom da su pre tri godine sklopili veoma dobar ugovor i da se sada nadaju da će upoznati još klijenata sa Bliskog istoka.

"Tartufi se u arapskom svetu više koriste nego u Srbiji, dosta su traženi ovde i izuzetno je jaka konkurencija, tako da su potrebni dobar kvalitet i cena, kao i dobro pakovanje kako bi se pobedila konkurencija", rekao je Trifunović.

Komercijalni direktor firme Zdravo organik iz Selenče Zdenko Kolar kaže, takođe, da nastupaju u Dubaiju drugi put. 

Dodaje da su imali već uspešne sastanke na Gulfood sajmu, koji se održava od 13. do 17. februara, i da očekuju sklapanje dobrog posla i da će već ove godine početi da izvoze svoje prizovode u Emirate.

Milica Belić iz ITN grupe iz Beograda koja ima fabriku u Kosjeriću kaže da smrznuto voće, maline, kupine i slično izvoze na sva tržišta, od SAD, Evrope, Rusije, kao i u zemlje Zaliva i Izrael.

"Ovaj sajam nam je veoma važan i prisutni smo poslednjih pet godina, i do sada smo ostvarili značajne kontakte i ugovore".

Kaže da se malina prodaje odlično na arapskom i ruskom tržištu i da su nam Poljaci najveća konkurencija, ali da su naše maline jedne od najboljih u svetu. Menadžerka međunarodne prodaje u kompaniji Budimka iz Požege Jelena Kalinić je rekla da još nisu počeli da izvoze na arapskom tržište već da uglavnom izvoze u evropske zemlje i nešto malo u Indiju, ali da im je veoma važno da nastupe i u Emiratima.

"Ima proizvoda interesantnih za Emirate, naša prednost je što mi imamo voće koje oni nemaju. Tako nemaju divlju borovnicu, divlju kupinu, malinu... to je kod njih sve egzotično, i jako su zaitnerosvani za ceo asortiman. Takođe za džežemove sa velikim procentom voća, slatka i nisko kalorične džemove. Računamo da bi to bio pun pogodak i optimisti smo da će biti sklopljen ugovor", rekla je ona.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik